Mozogj otthon!

2021.02.03, 08:36 ASE
Ismét a kosarasok vannak "porondon".

Mai „otthoni“ edzés témája nem teljesen kosaras lesz, hanem inkább azzal fogunk foglalkozni, hogy milyen fajta erőnlét, erő, robbanékonyság, állóképesség szükséges a kosárlabdában. Mondható, hogy ebben a sportágban minden fajta mozgás található, legyen az futás, ugrás, úgynevezett „slide mozgás“, azaz védő lábmunka, stb.. Ugyanúgy, mint szinte minden sport nagyon fontos nálunk is a fizikai állóképesség, maga a „fizikum“. Hiába ügyes valaki, jól tud dobni, vagy labdát vezetni, de ha erős védő játszik vele szemben, nem képes tökéletes technikákat használni. Ezért is nagyon fontos már edzéseken mindent maximális sebességgel és erőbedobással csinálni, mert ha nem így van, meccsen már nem lehet ezt a tempót hirtelen megszokni.

Régebben a kosarasok is felkészülési időszakban leginkább futópályán töltötték az időt, a hosszú futások nagyon gyakori voltak. Jelenleg inkább labdával történik az állóképesség fejlesztése, de még mindig fontos, leginkább a fiatalabb korosztályoknál az alap kondíció, úgyhogy néha lehet kinti futóedzést is beiktatni a programba. Konditerem is nagyon fontos, mivel alap erőt csak súlyemeléssel lehet szerezni és majd ha már megvan, lehet sportág specifikus erőnléti programokkal folytatni. Ha komolyan akarunk edzeni, mindennel ami hozzá tartozik, nem csak a sima kosárlabda edző, hanem erőnléti edző, esetleg gyógytornászt közreműködése is nagyon fontos.

Íme pár feladat:

Junior NBA:
https://youtu.be/aSvFDJcIzys
https://youtu.be/CRxXwyhU5Aw

Magasabb ugrás:
https://youtu.be/60hu2J_edbY
https://youtu.be/qiwJfAafKrE

Agility (gyors lábmunka)
https://youtu.be/TTtZzcOZ7Ic
https://youtu.be/p3Fpnm1EymM

Nagyon sok videó található interneten, úgyhogy mindenkinek van lehetősége a megfelelőt kiválasztani. Jó munkát, Hajrá ASE!